خانه » علم رمل » آموزش علم رمل به زبان ساده ، تشخیص علم رمل

آموزش علم رمل به زبان ساده ، تشخیص علم رمل

آموزش علم رمل به زبان ساده ، تشخیص علم رملReviewed by Yoosefi on Mar 14Rating: 5.0

آموزش علم رمل به زبان ساده ، تشخیص علم رمل

در این پست از سایت خودمونی قصد داریم تا شما عزیزان را با آموزش علم رمل به زبان ساده و تشخیص علم رمل  بیشتر آشنا کنیم و از شما سروران گرامی خواهشمندیم که ما را تا پایان این پست همراهی کنید .

Image result for ‫رمل‬‎

کشف علم رمل ,  آشنایی با علم رمل ,  انواع رمل , تشخیص انواع رمل  ,  تفسیر علم رمل ,  معنی رمل ,  معنی کلمه رمل ,  آشنایی با علم رمل , نقش علم رمل در باستان شناسی

 

خاک‌بینی

خاک‌بینی یا رَمّالی به فا‌ل‌بینی با نقش‌های خاک گفته می‌شود.

واژه‌شناسی

واژه‌ی رمل از زبان عربی و به معنای ریگ یا ماسه است. چون دانیال نبی این معجزه را از اثر پر جبرئیل بر روی ریگ آموخت، بدین سبب به علم رمل مشهور گشته است.

تاریخچه

تاریخچه‌ای دقیقی از رمل در دست نیست. برخی از اساتید بنا به روایتی از ابن عباس اعتقاد دارند که رمل از معجزه‌های هفت تن از پیامبران به نام‌های آدم، شیث، ادریس، لقمان، شعیا، ارمیا و دانیال است.

نحوه‌ٔ انجام

نمونه‌ای از روش ریختن نقطه

در رمل اساس کار ریختن نقطه است. این کار از دو راه صورت می‌پذیرد. یکی این که رمال به طور تصادفی در شانزده سطر تعدادی نقطه می‌کشد. سپس نقطه‌های هر سطر را دو به دو به هم وصل می‌کند. واضح است که از این طریق در انتهای هر سطر؛ یا یک نقطه باقی می‌ماند یا نقطه‌ای نمی‌ماند. در این صورت سطری را که تعداد نقاط آن فرد بوده (فرد یا نقطه)، و سطری که تعداد نقطه‌های آن زوج بوده (زوج یا خط) محسوب می‌کنند. راه دیگر ریختن قرعه یا تاس است. اگر عدد تاس فرد باشد نشانگر نقطه و اگر زوج باشد نشانگر خط است. پس از تشکیل خط و نقطه‌ها آنها را به صوت چهار ردیف چهارتایی می‌نویسند. که به آنها امّهات می‌گویند. [۳]

تاس یا قرعه

قرعه رمل برنجی جدید

تاس عبارت است از چهار مهره چهار وجهی که روی یک محور سوار شده است که از این سیستم بصورت زوج یا دوتائی استفاده می‌شود. در دو وجه آن سه نقطه و در دو وجه دیگر، یکی دو و دیگری چهار نقطه وجود دارد. از نظر چینش، نقاط دو و چهار مقابل هم، و سه و سه نیز مقابل هم قرار دارند ولی طرز قرار گرفتن سه‌ها عکس هم است.

زایجه رمل

نمونه‌ای از زایجه رمل

از ضرب این چهار شکل حاصل از قرعه یا ریختن نقطه زایجه رمل که شانزده خانه است بدست می‌آید.

استخراج ضمیر و حکم

تفسیر و استخراج ضمیر و حکم از این شانزده شکل صورت می‌پذیرد. در اصل استخراج ضمیر و حکم به دو طریق است:

  1. رمل اشکالی، که در این طریق از نسبت خانه‌ها و شکل ساکن در آن، ضمیر و حکم تعبیر و تفسیر می‌شوند.
  2. رمل سیر نقطه، که اساسی‌تر و دقیق‌تر بوده و نفوذ به لایه‌های درونی‌تر در این روش بهتر صورت می‌گیرد. البته بکار گیری این روش مستلزم اطلاعات دقیق نجومی و تنجیم است. در این روش از شکل پانزدهم که قاضی‌الرمل خوانده می‌شود، نقاط ضمیر و حکم سیر داده شده و با در نظر گرفتن مطالب، انظار، شواهد و … ضمیر و حکم سائل استخراج می‌شود.[۴]

سُکن‌ها

برای خانهای شانزدگانه رمل، تسکین‌های متعددی بکار گرفته شده است. مهمترین آنها تسکین ابدح و بزدح است. بعضی کنکاشها، سکن خاص خود را می‌طلبد و برای رسیدن به جواب درست باید از راه درست آن وارد شد. مهمترین سکن رمل ابدح است که بر پایه خط و نقطه و اساس اعداد باینری می‌باشد.[۵].

تسکین ابدح که امُّ‌الدوایر خوانند: لحیان، حمره، نصرهالخارج، بیاض، قبض‌الخارج، اجتماع، عتبهالخارج، انگیس، عقله، قبض‌الداخل، فرح، نصرهالداخل، نقی‌الخد، عتبهالداخل، طریق، جماعت.

طبایع و ارتباط آنها با خان‌ها و اشکال

در هر شکل با توجه به سطرهای چهارگانه، چهار عنصر داریم که سطر اول آن عنصر آتش، دوم عنصر باد، سوم عنصر آب، چهارم عنصر خاک قرار دارد. شکل لحیان که آتش اول خوانده می‌شود در تسکین ابدح در خانه اول قرار گرفته است. باد اول که حُمره است صاحب خانه دوم می‌باشد و نصره‌الخارج صاحب خانه سوم و آب اول است و بدین ترتیب بیاض خاک اول و صاحب خانه چهارم است.

قدر و قدرت اشکال و خانه‌ها

هر خانه و شکلی در چهار قدر تعریف شده‌اند.

  • وتدالوتد
  • وتد
  • مایل‌الوتد
  • زایل‌الوتد

که به ترتیب از قدر کامل به قدر زایل درجه بندی شده است.

کتاب‌ها

  • انوار الرمل، خواجه عبداله قیروانی
  • سرخاب رمل، منسوب به دانیال نبی(ع)
  • کفایت الرمل؛ سید محمد جواد ذهنی تهرانی

فرهنگ‌ها

  • فرهنگ عمید

رده:رمل

مقالهٔ اصلی این رده رمل است.

فال رمل

تاریخچه ی فال رمل :

فال رمل : واژه‌ی رمل از زبان عربی و به معنای ریگ یا ماسه است.

چون دانیال نبی این معجزه را از اثر پر جبرئیل بر روی ریگ آموخت، بدین سبب به علم رمل مشهور گشته است.

 تاریخچه ی دقیقی از رمل در دست نیست.

برخی از اساتید بنا به روایتی از ابن عباس اعتقاد دارند که رمل از معجزه‌های هفت تن از پیامبران به نام‌های آدم، شیث،
ادریس، لقمان، شعیا، ارمیا و دانیال است.

اساس کار فال رمل

در رمل اساس کار ریختن نقطه است. این کار از دو راه صورت می‌پذیرد. یکی این که رمال به طور تصادفی
در شانزده سطر تعدادی نقطه می‌کشد. سپس نقطه‌های هر سطر را دو به دو به هم وصل می‌کند.

واضح است که از این طریق در انتهای هر سطر؛ یا یک نقطه باقی می‌ماند یا نقطه‌ای نمی‌ماند.

 در این صورت سطری را که تعداد نقاط آن فرد بوده (فرد یا نقطه)، و سطری که تعداد نقطه‌های آن
زوج بوده (زوج یا خط) محسوب می‌کنند.

 راه دیگر ریختن قرعه یا تاس است. اگر عدد تاس فرد باشد نشانگر نقطه و اگر زوج باشد نشانگر خط است.

پس از تشکیل خط و نقطه‌ها آنها را به صوت چهار ردیف چهارتایی می‌نویسند. که به آنها امّهات می‌گویند.

تاس چیست

تاس عبارت است از چهار مهره چهار وجهی که روی یک محور سوار شده است که از این سیستم
بصورت زوج یا دوتائی استفاده می‌شود.

در دو وجه آن سه نقطه و در دو وجه دیگر، یکی دو و دیگری چهار نقطه وجود دارد.

از نظر چینش، نقاط دو و چهار مقابل هم، و سه و سه نیز مقابل هم قرار دارند ولی طرز قرار گرفتن سه‌ها عکس هم است.

روش گرفتن فال رمل :

چشمان خود را بسته و با حضور ذهن سوره حمد را بخوانید حال آنچه را که مایلید قصد و نیت کنید آنگاه برای گرفتن فال را کلیک کنید.
و یا اینکه ، سوره مبارکه حمد را خوانده و آنچه را مایلید قصد و نیت کنید و اشاره ای فرمائید.

فال رمل

تاریخچه ی فال رمل :

فال رمل : واژه‌ی رمل از زبان عربی و به معنای ریگ یا ماسه است.

چون دانیال نبی این معجزه را از اثر پر جبرئیل بر روی ریگ آموخت، بدین سبب به علم رمل مشهور گشته است.

 تاریخچه ی دقیقی از رمل در دست نیست.

برخی از اساتید بنا به روایتی از ابن عباس اعتقاد دارند که رمل از معجزه‌های هفت تن از پیامبران به نام‌های آدم، شیث،
ادریس، لقمان، شعیا، ارمیا و دانیال است.

اساس کار فال رمل

در رمل اساس کار ریختن نقطه است. این کار از دو راه صورت می‌پذیرد. یکی این که رمال به طور تصادفی
در شانزده سطر تعدادی نقطه می‌کشد. سپس نقطه‌های هر سطر را دو به دو به هم وصل می‌کند.

واضح است که از این طریق در انتهای هر سطر؛ یا یک نقطه باقی می‌ماند یا نقطه‌ای نمی‌ماند.

 در این صورت سطری را که تعداد نقاط آن فرد بوده (فرد یا نقطه)، و سطری که تعداد نقطه‌های آن
زوج بوده (زوج یا خط) محسوب می‌کنند.

 راه دیگر ریختن قرعه یا تاس است. اگر عدد تاس فرد باشد نشانگر نقطه و اگر زوج باشد نشانگر خط است.

پس از تشکیل خط و نقطه‌ها آنها را به صوت چهار ردیف چهارتایی می‌نویسند. که به آنها امّهات می‌گویند.

تاس چیست

تاس عبارت است از چهار مهره چهار وجهی که روی یک محور سوار شده است که از این سیستم
بصورت زوج یا دوتائی استفاده می‌شود.

در دو وجه آن سه نقطه و در دو وجه دیگر، یکی دو و دیگری چهار نقطه وجود دارد.

از نظر چینش، نقاط دو و چهار مقابل هم، و سه و سه نیز مقابل هم قرار دارند ولی طرز قرار گرفتن سه‌ها عکس هم است.

روش گرفتن فال رمل :

چشمان خود را بسته و با حضور ذهن سوره حمد را بخوانید حال آنچه را که مایلید قصد و نیت کنید آنگاه برای گرفتن فال را کلیک کنید.
و یا اینکه ، سوره مبارکه حمد را خوانده و آنچه را مایلید قصد و نیت کنید و اشاره ای فرمائید.

 

من چند صدتا کتاب به نام رمل و جفر و علوم غریبه قدیمی دارم یا می شناسم ولی هیچکدوم چیزی نیست که در جستجوش بودم. علم رمل و جفر حقیقی فقط در دست امام معصومه و از اونها حفاظت میشه .
توی خیلی از کتابهای علوم غریبه دیدم ابتدا حمد و ستایش خدا و رسولش میگن ( و اما بعد ) یک دفعه با اشکال و اعداد و حروف ، چیزای عجیب و غریبی بهم می بافن و حتی اسامی شیاطین رو ذکر می کنن و یا مثلا گفته شده فلان عمل حرام رو انجام بده یه دایره دور خودت بکش و …
بنظرم بیشتر اینها جزء تخیلات ، سحر یا کهانت محسوب میشن و ربطی به ادعاهای نویسنده درباره علم خضر ، آصف بن برخیا ، حضرت سلیمان ، دانیال و …این قبیل افراد نداره.
به هیچکدام از این کتابها اعتماد نکنین . فقط اگه لازم بود در حد تحقیق بخونین . ضمنا از خودتون سوال کنین چرا این کتابهای رمل و جفر و … هیچکدام شبیه هم نیست ، هندیها یه جور گفتن ، اینجا یه جوریه ، غربیها جور دیگه …
اینکه عده ای هم از این کتابها نتیجه ای می گیرن یا چیزهای عجیبی براشون اتفاق میفته هم دلیلی برصحت این کتابها نیست . چون نیروهای دیگه ای نظیر اجنه و شیاطین با اهدافی خاص وارد عمل میشن ، نه به دلیل اینکه فلان شکل رو دقیق رسم کردین و اگر جور دیگه ای رسم می کردین چیز دیگه ای میشد .
ضمنا در اینجا این رو هم اضافه کنم که بیشتر جلسه احضار ارواح که مدعی احضار روح درگذشتگان هست در واقع احضار جنه ، اونها یک فریبکاری در سطح بالا دارن .
واقعا حیفه که آدم عمرش رو صرف این قبیل کارها بکنه ، با توجه به اینکه در اسلام گفته شده که اگه کسی حرفی از سحر رو به کار ببنده مشرک شده و از اسلام خارج میشه ، با این حساب افرادی که متدین هستن بیشتر باید حواسشون جمع باشه .

مقدمه :

علم رمل را می توان از معروف ترین و در عین حال ناشناخته ترین شاخه های علوم غریبه نامید. نام این علم از گذشته برای عوام شناخته شده بوده است. اصطلاح «رمال» در واقع به کسی اطلاق می شده که رمل می دانسته ولی در عرف عوام مجازاً برای هر کسی که دستی در علوم غریبه یا طالع بینی داشته ، به کار می رفته است که این کاربرد هنوز هم باقی است.
اصطلاح رمل و «اسطرلاب» را کمتر کسی است که به گوش نشنیده باشد ، امّا کسانی که در حقیقت این علم و تاریخچه آن را بدانند و با کاربردهای اعجاب انگیز آن آشنا باشند ، کمتر یافت می شوند.

رمل چیست ؟
رمل در لغت به معنای ریگ یا شن است. علت اطلاق این نام به این علم به دلیل تاریخچه ای است که برای این علم شریف ذکر می شود.
در برخی کتب علم رمل را معجزه حضرت آدم (ع) می دانند و سبب فرود آمدن این علم را چنین ذکر نموده اند که چون فرزندان حضرت آدم (ع) زیاد شدند و در روی زمین متفرق گشتند ، آدم خواست تا از احوال ایشان مطلع گردد و از خداوند درخواست یاری نمود. در اجابت درخواست او ، حضرت جبرائیل فرود آمد و نقطه رمل را که اصل و اساس این علم است ، فرود آورد.
چون اولین بار این نقاط را از طریق فرو بردن انگشت و نشان دادن اثر آن که نقطه بود بر روی شنهای بیابان آموزش داد ، این علم به نام رمل شناخته می شود. نظر دیگر این است که چون علم رمل علم نقاط است و دانه های شن نیز مانند نقطه اند ، این علم را رمل می نامند. همچنین برای به دست آوردن جواب از رمل روشی وجود دارد که در آن از دانه های شن استفاده می کنند. همچنین نقل می شود که این علم از آدم به ادریس نبی رسید و از او به حضرت دانیال منتقل گردید و از دانیال به ارمیا و از او به اشعیا و سپس به لقمان حکیم و بعد به حضرت داوود منتقل گردید.
روایات متعدد مذهبی هم در مورد این علم موجود می باشد که از حوصله این مقال خارج است امّا برای درک اهمیت این علم این نکته را ذکر می کنیم که گروهی این اعتقاد را دارند که رمل معجزه حضرت دانیال بوده است و به وسیله آن قوم گمراه خود را هدایت می کرده است.

کاربردهای رمل
رمل از طریق به دست آوردن اشکالی خاص که ترکیبی از خط و نقطه هستند و یک سلسله عملیات ریاضی که بر روی آنها انجام می گیرد ، ترکیبی از شانزده شکل را به دست می دهد که آن را زایچه رمل می گویند. با تفسیر این زایچه می توان اطلاعات بسیار دقیق و صحیح با ذکر جزئیات را از مورد نیت شده به دست آورد. گوشه ای از اطلاعاتی که از طریق رمل می توان به آنها دست یافت به این شرح است :مذکر یا مؤنث بودن
اعضای بدن : یعنی اشکال رمل می توانند عضوی از اعضای بدن را مورد اشاره و بحث قرار دهند.
رنگ ها : هر شکل ، رنگ یا رنگ های اشیای مورد بحث را معلوم می کند.
اشیاء : اگر در مورد هر نوع اسباب و وسایل باشد ، مشخصات آن را می توان یافت.
وزن : وزن و اندازه و هیکل مورد بحث را می توان محاسبه نمود.
خوراک ها و طعم ها : در مورد خوراکی ها و طعام و مزه آنها می توان تفسیر کرد.
مشاغل : فعالیت افراد را در شکل و خانه مربوط به آن می توان برربسی نمود.
مکان ها : هر شکل می تواند به مکان خاصی اشاره کند که بستگی به مورد سؤال دارد.
زمان : زمان وقوع حوادث را در دور یا نزدیک می توان معلوم کرد.
همچنین از طریق علم رمل می توان به اطلاعات مربوط به حروف الفبا ، طالع و نجوم ، مدت زمان ، خصلت ها و خصوصیات ، امراض و بیماری ها ، ثبات یا عدم ثبات ، آغاز و پایان هر مطلب ، نقاط قوت و ضعف ، طالب و مطلوب و بسیاری از اطلاعات دیگر دست یافت.
این علم را هر کسی که دارای نیت پاک و عمل پسندیده ای باشد می تواند بیاموزد و از آن بهره ببرد. همچنین می توان از کسانی که بهره ای از این علم دارند استفاده کرد و از اطلاعات جالب و شگفت انگیز آن در زندگی منفعت کسب نمود.

پاسخ به یک اشتباه
همان گونه که گفته شد اسم رمل و اسطرلاب با یکدیگر برده می شود. شاید علت آن باشد که برای رمل ریختن و تفسیر رمل از ساعات سعد باید استفاده شود. برای این امر یکی از وسایلی که مورد استفاده قرار می گرفته ، اسطرلاب بوده است. اسطرلاب وسیله ای نجومی است که تنها برای به دست آوردن ساعات مناسب رمل در این علم استفاده می شود و کاربرد دیگری در رمل ندارد. بنابر این به کار بردن لفظ رمل و اسطرلاب در باره آن صحیح نمی باشد

علم رمل همان علم نقاط است که به چندین طریق اعمال میشود.بعضی ها رمل را با اسطر لاب می آورند که این کاملا غلط است چون اسطر لاب یک وسیلهء اندازه گیری برای ارتفاع و طول و عمق است وبیشتر برای ستارگان بکار می رود.اما رمل علم نقطه است البته لازم به ذکر است که برای تمام علوم ماوراءالطبیعه دانستن نجوم اگر ضروری نباشد مهم و لازم است.

مشهور است که علم رمل معجزهء ۸ پیغمبر بودهمثل حضرت شیث علیه السلام و…که این کذب محض است همانطوری که طلسمات سلیمانی و … کذب محض است . چون معجزهءپیامبر آموختنی نیست که در توحید و عرفان بعدا مفصلا آن را شرح میدهیم.اصل رمل عبارت است از صفحه چوبی لبه داری که در داخل آن خاک رمل یا ماسه میریزند سپس آن را مر طوب کرده و با قلم برنجی که توسط فقط انگشت شصت و سبابه گرفته شده ۱۶ سطر بی هدف نقطه بر روی رمل میکشند.بعد از این هر دو نقطه را جدا می کنند اگر در پایان هر سطر ۲ تا نقطه ماند آن را یک خط واگر یک نقطه ماند آن را یک نقطه به حساب می آورند.

هر شکل رمل از ۴ سطر بوجود می آید پس از ۱۶ سطر .۴ شکل بو جود می آید.ما برای نمونه یک شکل رمل را که از ۴ سطر بو جود می آ ید را رسم میکنیم تا شما یاد بگیرید.

پس چون سطر اول فرد است شکل(.)میشود . . . . . . . . . . . . . سطر اول ۱۳ نقطه

چون۱۴زوج است شکل حاصل(-)است . . . . . . . . . . . . . . سطر دوم ۱۴ نقطه

چون ۱۰ زوج است شکل حاصل(-)است . . . . . . . . . . سطر سوم۱۰ نقطه

چون ۱۲ زوج است شکل حاصل(-)است . . . . . . . . . . . .سطر چهارم ۱۲نقطه

پس ۳ نقطه با یک خط ماحصل ۴ سطر از ۱۶ سطر شد که چنین میشود

.

——-

——-

——-

که اسم این شکل لحیان است

رمل به فالگیری با ریگ رَمل یا رَمّالی می گویند نظر ناباورمندان به رمل به باور ایشان رمل، رَمّالی یا آینده نگری با ریگ یکی از دانش‌نماها است که افراد بسیاری آن را جزئی از خرافات می‌شمرند.

نکاتی در باب رمالی

رمال همان همال اسکه در حمل بار به همه کمک مبکند

 نظر باورمندان به رمل

 

به باور ایشان از کتب و رسالات قدیمی مثل دو چوب و یک سنگ اینطور بر می آید که:

 

رمل علمی است صحیح و از معجزات چند پیامبر از آن جمله دانیال نبی می باشد که مبنای ان علم نقطه است و ابزار آن مهره های رمالی است البته با ریختن نقطه و ریگ نیز همین استخراجات انجام می شود.

 

در کتاب لغتنامه دهخدا برای رمل منبعی ذکر شده که در اینجا می آوریم و آن کتاب نفائس الفنون فی عرایس العیون نوشته علامه آملی در جلد سوم می باشد. بطور کلی در هرشکل چهار نوع جایگاه داریم که به عنوان چهار عنصر طبیعت یعنی عنصر خاکی ، عنصر آبی ، عنصر هوا و سرانجام عنصر آتش در نظر گرفته می شود .

 

شایسته است که بدانید تعریف عناصر در علوم غریبه غیر از عناصر در شیمی است . در شیمی عنصر به ماده ای گفته می شود که تنها داری یک نوع اتم خاص باشد ولی در اینجا چهار عنصر یعنی عناصر تشکیل دهنده عالم از نظر ایشان(اهالی معتقد به علوم غریبه)که همان خاک و آب و هوا و آتش است ; که البته برای هر یک از این عناصر تفسیر غیر از تفاسیر شناخته شده در علومی مثل فیزیک علم هیئت و غیره قائلند.مثلاً برای خاک تفسیری غیر از خاکی که ما میشناسیم قائلند.

جایگاه اول را لحیان یا همان آتش نامند .به همین منوال سه جایگاه دیگر را آبی خاکی و هوایی

———————————————————————————————————

از جمله علوم شریفه ای که خداوند منان آن را از دسترس عموم بر حذر داشته و آن را اختصاص به انبیاء و اولیاخود قرار داده و بعد به معدودی از افراد به عنوان مشت نمونه خروار اعطا فرموده است علم صحیح و عزیز رمل  می باشد و چنانچه صاحب نفحات از ابن عباس نقل نموده این علم از جمله معجزات هفت تن از انبیاء عظام به این شرح :

آدم ، شیث ، ادریس ، لقمان ، شعیا ، ارمیا و دانیال (ع) بو ده است .

این روایت منسوب به حضرت امیر مومنان علی (ع) است که فرمودند :

((الم تر ان الله جل ثنائه افاض علی ادریس علما ترملا و الهمه علم النقاط بفضله و اوحی الیه کلما کان مشکلا ))
و از نظر فقهاء عظلام نیز از جمله علوم صحیحه شمرده می شود و کافی است به عنوان شاهد بر این مدعی کلام مرحوم خلد آشیان خاتم المجتهدین استاد الاساتید حاج شیخ مرتضی الانصاری عطالله  مه فرمودند :
(( اما بعض العلوم الصحیحه مکالرمل و الجفر الخ ))

در اینجا به بیان این علم  به طرز ساده و روان با استفاده از رساله (( کفایه الرمل ))  از سید محمد جواد ذهنی تهرانی می پردازیم .

به گفته ایشان : و حقیر بعد از فراگرفتن این علم از استاد این فن بحسب التزام شرعی که نزد استاد به عهده گرفتم تدریس این علم را ترک نمودم فلذا تا حال هرچه طالبین مراجعه نمودند قبول ننمودم ولی بعدا بخاطر فاتر چنین آمد که رساله مختصری نگاشته که در صورت مراجعه افراد صالح از باب زکوه العلم تعلیمه به آنها تقدیم کنم .

 اوقات رمل :
بر حسب قاعده برای هر چیز ساعتو وقتی معین نموده اند و استادان این فن نیز برای استخراج مطلوب از طریق رمل ساعات و اوقاتی را معین کرده اند که ما به طور اجمال به آنها اشاره می کنیم :

به تجربه ثابت شدعه است که در وقت ابر و وزش باد و طوفان و حصول آیات سماوی حال ساءل ( فرد سوال کننده ) درست معلوم نمی گردد و غالبا در این حالات اشکال در رمل منقلب هستند که این خود علامت عدم انتاج است .

همچنین وقت حلول قمر در برج عقرب را نحس دانسته اند و از ایام روزهای :
۳ ، ۵ ، ۷ ، ۸ ، ۱۶ ، ۲۱ ، ۲۲ ، ۲۳ ، ۲۹ را منحوس

و روزهای  : ۱ ، ۲ ، ۶ ، ۹ ، ۱۲ ، ۱۳ ، ۱۹ ، ۲۰ ، ۲۵ ، ۲۶ ، ۲۷ ، ۳۰ را نیک

و روزهای : ۴ ، ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۴ ، ۱۵ ، ۱۷ ، ۱۸ ، ۲۴ ، ۲۸ را میانه گفته اند .

و بهترین ساعت وقت بین الطلوعین می باشد .

تذکر : سزاوار است در موقع عمل با طهارت و دوزانو  و روبرو به قبله نشینند و در مکان عمل شخص جنب و حائض نبوده و حتی الامکان محل ازارجاس و اقذار پاک باشد و در موقع عمل با کسی سخن نگویند  و نیز از اعمال آن برای استفادات دنیوی اجتناب نموده کما اینکه از کثرت اشتغال به آن حذر نمایند که مورث درویشی و فقر می باشد و استادان این فن گفته اند : مراعات آداب و سنن اثر بسزایی دارد و از جمله آنها دعا قبل از ریختن قرعه یا چیدن نقاطمی باشد ———————————————————————————————————-

رمل و حضرت دانیال نبی همانطور که بیان شد  علم رمل از معجزات حضرت دانیال پیغمبر است ، ایشان در زمان پیغمبری خود مدتی خلق را به حق دعوت می کرد ، هیچکس به او نمی گروید و توجهی به سخنان او نداشت .

حضرت از آن شهر بیرون رفته و به شهری دیگر که او را نمی شناختند رفت ، مکانی برای خود برگزید و تخته ای محیا ساخت ، ریگ سرخ بر آن ریخت و خطی چند بر آنجا کشید و از احوال گذشته و آینده خبر می داد .

آوازه ی او به پادشاه آن اقلیم رسید و او را به حضور فراخواند ، برای امتحان چند چیز از او پرسید ، چنانچه واقع بود خبر داد ، پادشاه از وی درخواست کرد تا ملازم او شود ، حضرت چهار نفر از ملازمان شاه را استادی نمود تا در این فن ماهر شدند .

روزی دانیال به ایشان گفت رمل بزنید و بنگرید در این عصر پیغمبری وجود دارد یا نه ؟
ایشان رمل زدند و گفتند هست ….
حضرت گفت اکنون حلیه او را بنویسید تا مشخص شود او کیست .
ایشان صورت و شکل او بنوشتند و چون نگریستند همه صفت او ( حضرت دانیال ) بود .
گفتند پیغمبر توئی سپس همه به او گرویدند .

مقدمه :
علم رمل را می توان از معروف ترین و در عین حال ناشناخته ترین شاخه های علوم غریبه نامید. نام این علم از گذشته برای عوام شناخته شده بوده است. اصطلاح «رمال» در واقع به کسی اطلاق می شده که رمل می دانسته ولی در عرف عوام مجازاً برای هر کسی که دستی در علوم غریبه یا طالع بینی داشته ، به کار می رفته است که این کاربرد هنوز هم باقی است.
اصطلاح رمل و «اسطرلاب» را کمتر کسی است که به گوش نشنیده باشد ، امّا کسانی که در حقیقت این علم و تاریخچه آن را بدانند و با کاربردهای اعجاب انگیز آن آشنا باشند ، کمتر یافت می شوند.

رمل چیست ؟
رمل در لغت به معنای ریگ یا شن است. علت اطلاق این نام به این علم به دلیل تاریخچه ای است که برای این علم شریف ذکر می شود.
در برخی کتب علم رمل را معجزه حضرت آدم (ع) می دانند و سبب فرود آمدن این علم را چنین ذکر نموده اند که چون فرزندان حضرت آدم (ع) زیاد شدند و در روی زمین متفرق گشتند ، آدم خواست تا از احوال ایشان مطلع گردد و از خداوند درخواست یاری نمود. در اجابت درخواست او ، حضرت جبرائیل فرود آمد و نقطه رمل را که اصل و اساس این علم است ، فرود آورد.
چون اولین بار این نقاط را از طریق فرو بردن انگشت و نشان دادن اثر آن که نقطه بود بر روی شنهای بیابان آموزش داد ، این علم به نام رمل شناخته می شود. نظر دیگر این است که چون علم رمل علم نقاط است و دانه های شن نیز مانند نقطه اند ، این علم را رمل می نامند. همچنین برای به دست آوردن جواب از رمل روشی وجود دارد که در آن از دانه های شن استفاده می کنند. همچنین نقل می شود که این علم از آدم به ادریس نبی رسید و از او به حضرت دانیال منتقل گردید و از دانیال به ارمیا و از او به اشعیا و سپس به لقمان حکیم و بعد به حضرت داوود منتقل گردید.
روایات متعدد مذهبی هم در مورد این علم موجود می باشد که از حوصله این مقال خارج است امّا برای درک اهمیت این علم این نکته را ذکر می کنیم که گروهی این اعتقاد را دارند که رمل معجزه حضرت دانیال بوده است و به وسیله آن قوم گمراه خود را هدایت می کرده است.

کاربردهای رمل
رمل از طریق به دست آوردن اشکالی خاص که ترکیبی از خط و نقطه هستند و یک سلسله عملیات ریاضی که بر روی آنها انجام می گیرد ، ترکیبی از شانزده شکل را به دست می دهد که آن را زایچه رمل می گویند. با تفسیر این زایچه می توان اطلاعات بسیار دقیق و صحیح با ذکر جزئیات را از مورد نیت شده به دست آورد. گوشه ای از اطلاعاتی که از طریق رمل می توان به آنها دست یافت به این شرح است :

مذکر یا مؤنث بودن
اعضای بدن : یعنی اشکال رمل می توانند عضوی از اعضای بدن را مورد اشاره و بحث قرار دهند.
رنگ ها : هر شکل ، رنگ یا رنگ های اشیای مورد بحث را معلوم می کند.
اشیاء : اگر در مورد هر نوع اسباب و وسایل باشد ، مشخصات آن را می توان یافت.
وزن : وزن و اندازه و هیکل مورد بحث را می توان محاسبه نمود.
خوراک ها و طعم ها : در مورد خوراکی ها و طعام و مزه آنها می توان تفسیر کرد.
مشاغل : فعالیت افراد را در شکل و خانه مربوط به آن می توان برربسی نمود.
مکان ها : هر شکل می تواند به مکان خاصی اشاره کند که بستگی به مورد سؤال دارد.
زمان : زمان وقوع حوادث را در دور یا نزدیک می توان معلوم کرد.
همچنین از طریق علم رمل می توان به اطلاعات مربوط به حروف الفبا ، طالع و نجوم ، مدت زمان ، خصلت ها و خصوصیات ، امراض و بیماری ها ، ثبات یا عدم ثبات ، آغاز و پایان هر مطلب ، نقاط قوت و ضعف ، طالب و مطلوب و بسیاری از اطلاعات دیگر دست یافت.
این علم را هر کسی که دارای نیت پاک و عمل پسندیده ای باشد می تواند بیاموزد و از آن بهره ببرد. همچنین می توان از کسانی که بهره ای از این علم دارند استفاده کرد و از اطلاعات جالب و شگفت انگیز آن در زندگی منفعت کسب نمود.

پاسخ به یک اشتباه
همان گونه که گفته شد اسم رمل و اسطرلاب با یکدیگر برده می شود. شاید علت آن باشد که برای رمل ریختن و تفسیر رمل از ساعات سعد باید استفاده شود. برای این امر یکی از وسایلی که مورد استفاده قرار می گرفته ، اسطرلاب بوده است. اسطرلاب وسیله ای نجومی است که تنها برای به دست آوردن ساعات مناسب رمل در این علم استفاده می شود و کاربرد دیگری در رمل ندارد. بنابر این به کار بردن لفظ رمل و اسطرلاب در باره آن صحیح نمی باشد

علم رمل همان علم نقاط است که به چندین طریق اعمال میشود.بعضی ها رمل را با اسطر لاب می آورند که این کاملا غلط است چون اسطر لاب یک وسیلهء اندازه گیری برای ارتفاع و طول و عمق است وبیشتر برای ستارگان بکار می رود.اما رمل علم نقطه است البته لازم به ذکر است که برای تمام علوم ماوراءالطبیعه دانستن نجوم اگر ضروری نباشد مهم و لازم است.

مشهور است که علم رمل معجزهء ۸ پیغمبر بوده مثل حضرت شیث علیه السلام و…که این کذب محض است همانطوری که طلسمات سلیمانی و … کذب محض است . چون معجزهءپیامبر آموختنی نیست که در توحید و عرفان بعدا مفصلا آن را شرح میدهیم.اصل رمل عبارت است از صفحه چوبی لبه داری که در داخل آن خاک رمل یا ماسه میریزند سپس آن را مر طوب کرده و با قلم برنجی که توسط فقط انگشت شصت و سبابه گرفته شده ۱۶ سطر بی هدف نقطه بر روی رمل میکشند.بعد از این هر دو نقطه را جدا می کنند اگر در پایان هر سطر ۲ تا نقطه ماند آن را یک خط واگر یک نقطه ماند آن را یک نقطه به حساب می آورند.

پرمل . [ رَ ] (ع اِ) نام علمی است پیداکرده ٔ دانیال علیه السلام بدان جهت که جبرئیل علیه السلام بر ریگ نقطه ای چندکرده بود. (آنندراج ). علمی است پیداکرده ٔ دانیال پیغمبر علیه السلام که جبرئیل علیه السلام آن را نقطه ای چند بنموده و گویند علمی است که در آن از اشکال شانزده گانه بحث می شود و نتیجه ٔ آن استعلام از مجهولات احوال عالم است و موضوع آن اشکال شانزده گانه و هدف آن وقوف بر احوال عالم است و صاحب این علم را رَمّال گویند. (از کشاف اصطلاحات الفنون ). و صاحب نفائس الفنون آرد: علم رمل عبارت است از معرفت طرق استدلال بر وقایعخیر و شر از اشکال مخصوصه و کیفیت استخراج و دلالات آن . آنچه در این قسم دانستن آن اهم باشد بیان کنیم .
فصل اول : در بیان واضع و کیفیت وضع. اما واضع، مشهور چنان است که دانیال پیغمبر بود و آنچه گویند این علم از معجزه ٔ اوست چنان است که او مدتی خلق را به حق دعوت می کرد و هیچکس بدو نمی گروید و التفات به سخن او نمی کرد. از آن شهر بیرون شده به شهر دیگر که او را نمی شناختند رفت و تخته حاصل کرده ریگ سرخ بر آنجا ریخت و در دکانی بنشست و خطی چند بر آنجا کشید و از احوال گذشته و آینده خبر می داد و جمله ٔ خبایا و دزدیده می گفت و آواز او به پادشاه آن اقلیم رسید و او را طلب نمود و بر سبیل امتحان چیزی چند از او پرسید، چنانچه واقع بود خبر داد، از او درخواست کرد تا ملازم او شود، دانیال او را با چهار کس از ملازمان ارشاد می کرد تا در این فن ماهرشدند. روزی دانیال به ایشان گفت رمل بزنید و بنگریددر این عصر کسی هست که پیغمبری را شاید یا نه . ایشان رمل زدند و گفتند هست … گفت اکنون حلیه ٔ او را بنویسید تا کدام است . ایشان صورت و شکل او بنوشتند و چون نگریستند همه صفت او بود. گفتند پیغمبر توئی و درحال به او بگرویدند. و اما وضع او بر چهار عنصر است بر این وجه .: نقطه ٔ اول را ناری خوانند و دوم را هوایی و سوم را آبی و چهارم را خاکی بر ترتیب وقوع عناصر و چون وضع از مفردات بود بعد از آن چون ترکیب کردند بر این مثال شد .: .: آن را جماعت نام کردند و بعد از آن نقصان می کردند و می افزودند تا شانزده خانه که حاصل ضرب چهار در چهار است حاصل شد. پس هر شکل راکه نقطه ٔ فرد بود اگر آن نقطه در اول باشد همچو لحیان آتشی خوانند و اگر در آخر همچو انکیس خاکی و اگر در وسط باشد اگر آب بود آبی و اگر بجای هوا بود هوایی . و اگر دو باشد همچو اجتماع ممتزج و قبض الداخل دو نقطه دارد: هوایی و خاکی . اما او را جهت آن خاکی خوانند که نقطه ٔ هوا میان آتش و آب است و او را از هیچیک یاری نبود بخلاف خاک ، پس قوت نقطه ٔ خاکی چون بیشتر بود خاکی خوانند و علی هذا القیاس .
فصل دوم : در معرفت رمل زدن . اول چهار خانه از خطوط بنهند هر خانه چهار خط و باید که نقطه های خطوط بشمرند و گفته اند باید که هر خطی کمتر از شش نقطه و بیشتر از دوازده نقطه نباشد، و بوقت رمل زدن از دست چپ آغاز کنند و از آنجا که آغاز کرده باشند دودو طرح کنند تا آنکه دو یا یکی بماند، پس از آنچه در آخر خطوط بمانداز هر خطی خانه ای بیرون آرند و آنچه اول زده باشند در اول بنهند از دست راست و خانه ٔ دیگر را بهمین ترتیب تا آخر، و از این چهار خانه چهار شکل دیگر را بیرون آرند چنانکه از اول هر شکلی از امهات یکی بردارندو خانه ٔ پنجم بیرون آرند. و از دوم هر یکی ششم و ازسوم هر یکی هفتم و از چهارم هر یکی هشتم و بعد از آن از اول و دوم در زیر هر دو نهم بیرون آید چنانکه اول یکم و اول دوم را با هم جمع کنند فرد باشد فردی بنهند و اگر زوج باشد زوجی و همچنین تا آخر و از سوم و چهارم بهمین ترتیب دهم بیرون آرند و از پنجم و ششم یازدهم و از هفتم و هشتم دوازدهم و بعد از آن از نهم و دهم سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم . پس از این شکل پانزدهم که میزان رمل است و از اول شانزدهم بیرون آرند و اگر یکی از این اشکال هشتگانه که لحیان است و انکیس و حمره و بیاض و کوسج و نقی الخد و عتبه ٔ داخل وعتبه ٔ خارج در پانزدهم افتد رمل خطا بود و شرط این آن است که زوج از دو فرد حاصل می شود و از زوج فرد حاصل نشود الا از زوج و فرد و چندان نقطه که در امهات باشد همچنان در نبات بود، پس آنچه از نبات حاصل آید مساوی آن باشد که از امهات حاصل شده باشد، پس ح سیزدهم که نتیجه ٔ نتایج امهات است و چهاردهم که نتیجه ٔ نبات است مساوی باشند. نقاط شکل پانزدهم فرد نتواند بود و هرگاه فرد باشد خطا بود اما هرگاه که زوج باشد لازم نیست که صواب باشد. و بباید دانست که مجموع نقاط و اشکال شانزده گانه زیاده از نودوشش و کمتر از آن نتواند بود زیرا که اشکال کمتر از رباعی و زیاده از ثمانی چنانکه اشاره کرده شد نیستند و آنچه متوسطند یا خماسی باشند یا سداسی یا سباعی و رباعی یک بیش نیست و آن طریق است و ثمانی نیز یک بیش نیست و آن جماعت است و خماسی چهارند: عتبه ٔ داخل و عتبه ٔ خارج و کوسج و نقی الخد، و سداسی شش اند: قبض الداخل و قبض الخارج و نصره ٔ داخل و نصره ٔ خارج و اجتماع و عقله ، و سباعی چهار: لحیان و انکیس و حمره و بیاض و مجموع این اشکال شانزده است و شانزده را در وسط اشکال که سداسی است ضرب کنند نودوشش حاصل شود و از اشکال رمل هر آنچه اول او فرد بود و آخر او زوج آن را خارج خوانند و آنچه اول او زوج باشد و آخر او فرد داخل و آنچه اول و آخر زوج باشد آن را ثابت خوانند.

آموزش علم رمل به زبان سادهبه شمردن سطرها مشغول نشود می توانید بین هر ۴ تا سطر یک سطر فاصله بگذارید که سطر اخر فقط با دیدن و بدون شمردن قابل تشخیص باشد.

Jul 17, 2007 – 10 posts – ‎۶ authors

کتاب کفایت الرمل در زمینه علم رمل به حجم ۲٫۱ مگا بایت … با سختی و مشقت فراوان نسبت به تنظیم – تالیف و آموزش علم رمل به زبان ساده همت گماشت .

نویسنده: عبدالعظیم خدمتی – سه‌شنبه ٧ دی ۱۳۸٩. علم رمل وجفر. علم جفر … به زبان ساده می توان گفت علم جفر علمی است که به وسیلهء حروف و یک سری فرمولها … رسیدن به پاسخ پرسش‌هایی است که عالمان جفر به نظر خود رسیدن به آن را درست تشخیص دهند. … یافت و شنیده شده که بعضی از اساتید علم جفر آن را به شاگردان خود آموزش نمی‌داده‌اند.

آموزش رمل به زبان ساده بایگانی · کتب علوم غریبه

taktafile.ir/tag/آموزش-رمل-به-زبان-ساده/

کتابخانه علوم غریبه. دانلود کتاب رمل کبار قیمت: ۴۹۰۰ تومان مشخصات کتاب: نام کتاب: رمل کبار نام نویسنده: علامه سید محمد حسین طباطبائی (ره) با شرح و …

Sep 12, 2016 – دانلود کتاب آموزش کامل جفر و حروف,علم جفر یا خفیه پی بردن به اسرار و رازهای عالم …. تریب شماره حروف همان ترتیب حروف در زبان فارسی است منهای یک. … بسط تشخیص. … مثالی کاملا ساده از علم جفر با روش ابداعی حامد حاج سعیدی: کلمه ” حسین …. کتاب آموزش علم رمل علم پیشگویی های حضرت دانیال به صورت آسان و …

به زبان ساده،جفر خودش وجود خارجی ندارد. جفر یک راه ارتباط با عالم غیب است،یک روش است.جفر خود علم نیست.بلکه راه دستیابی به پاسخ مجهولات است.و سخن آخر …

برچسب مجربات الباقریه فی علوم الاوفاقی – فروش کتاب های جفر رمل نجوم …

jafrbook.blogsky.com/tag/مجربات-الباقریه-فی-علوم-الاوفاقی

برچسب مجربات الباقریه فی علوم الاوفاقی – فروش کتاب های جفر رمل نجوم تضمینی۰۹۳۸۰۹۰۹۱۰۸ – جفر.رمل. … به استحضارمی رساندکه کتابهای زیر … کشف روحانی جهت تشخیص مریضی های … ۲- آموزش علم اوفاق به زبان ساده(عادی-خالی القلب-. ذوالکتابه …

علوم غریبه

agmar.blogfa.com/

علوم غریبه – شرح و برسی مسائل علوم غریبه. … طبق ترتیب عناصر آتش باد آب خاک در رمل و جفر و به تر تیب عزرائیل … در طلسمات یا نقوش اعداد چنان تاثیر می گذارند که اصلا قابل تشخیص مقطعی نیستند و حساب اعداد دو دو تا چهار تاست ولی به نظر من این … آشنایی نقد و بررسی آموزش به همراهان جفر طلسمات یا لیمیا کتاب های روانشناسی …

فهرست کتابهای استاد یحیایی

www.mry14mn.com/index.php?option=com_content…id…
  1. تعیین سطح رایگان و کلاسهای خصوصی ۴۴۰۳۲۴۶۴_۰۲۱، برگزاری کلاسها توسط اساتید خارجی
    کلاسهای آنلاین و حضوری · کلاسهای ۲۴ ساعته آنلاین

Searches related to آموزش علم رمل به زبان ساده ، تشخیص علم رمل

فال رمل اصل

دانلود کتاب رمل کبار

دانلود رایگان کتاب رمل کبیر

رمل چیست؟

Page 3 of about 70,400 results (0.29 seconds)
Page 2 of about 70,400 results (0.24 seconds)
Page 4 of about 70,400 results (0.29 seconds)
 در این مطلب از سایت خودمونی شما عزیزان را با آموزش علم رمل به زبان ساده و تشخیص علم رمل بیشتر آشنا کردیم و تعدادی عکس برای شما عزیزان به نمایش گذاشتیم . امیدواریم که از مطلب ما نهایت استفاده را برده باشید .
آموزش علم رمل به زبان ساده ، تشخیص علم رمل
۲٫۶۷ (۵۳٫۳۳%) ۳ votes

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

قالب وردپرس