خانه » گنج و دفینه » تفسیر نشانه های زیرخاکی ، انواع نشانه های زیرخاکی

تفسیر نشانه های زیرخاکی ، انواع نشانه های زیرخاکی

تفسیر نشانه های زیرخاکی ، انواع نشانه های زیرخاکیReviewed by Yoosefi on Mar 11Rating: 5.0

تفسیر نشانه های زیرخاکی ؛ انواع نشانه های زیرخاکی

در ایـن پست از سایت خودمونی میخواهیم شما عزیزان را با پارت هایی از تفسیر نشانه های زیرخاکی و انواع نشانه های زیرخاکی بیشتر آشنا کنیم و از شما سروران محترم خواهشمندیم که ما را تا انتها ایـن پست همراهی کنیم .

Image result for ‫تفسیر نشانه های زیرخاکی ؛ انواع نشانه های زیرخاکی‬‎

کشف اشیاء عتیقه,کشف قدیمی , کشف انواع نشانه های قدیمی ,  آشنایی با نشانه های قدیمی , قدیمی شناسی ,  تفسیر نشانه های زیرخاکی , تشخیص علائم و نشانه های زیرخاکی و عتیقه

انواع علامت ها و نشانه های گنج و دفینه در کوه و کوهستان وجود دارد . ایـن آثار و علائم به صورت حکاکی های برجسته و نماید ه کاری های اشکال حیوانات است . برای یمثال علائم و نشانه های حیواناتی مثل شیر و خرس و سگ و مرغ و مار و همین طور صورت و نیم رخ های حیوانات و همین طور انسان به صورت زن و مرد . ایـن ها نشانه های گنج و دفینه در کوهستان و کوه میباشند . در قدیم و زمانهای قدیم برای دفن کردن اشویِژه و اشخاص بلندبار در داخل کوه غار درست میکردند یعنی به ایـن صورت که کوه را می نماید ند و حفاری میکردند و به صورت غار بزرگ چندین متر کوه را سوراخ میکردند بعد جسد فردا را در آخرین بخش غار دفن میکردند و هدایا و گنجینه ها را در جای دیگـر ی از غار و یا کنار جسد پنهان میکردند اما تله ها و طلسم هایی را برای ایـن کار درنظـر میگرفتند تا از سرقت دزدها در امان باشد .

علائم و نشانه های گنج و دفینه در کوهستان,کارشناسی آثار گنج در کوهستان ها

انواع نشانه های دفینه

علائم و نشانه های محل دفینه

نشانه های وجود گنج

نشانه های اثابات وجود گنج و وجود طلا

معرفی نشانه ها همراه با عکس

کامل ترین مجموعه نشانه ها

انواع نشانه های دفینه
باستانشناسی – علائم و نشانه های محل دفینه

در حین حفاری امکان داره که با علائم و آثار زیادی مواجه بشید که در اکثر محل ها مشترک است . و امکان داره با آثاری مواجه بشید که تا حالا نمونشو از نزدیک مشاهده نکـرده باشید و یا نشنیده باشید . اما ایـن آثار برای محل و یا هدف های کوچک و متوسط صدق می کنه .

اول ایـن که در سطح زمین بایستی نشانه هایی وجود داشته . برای مثال تخته سنگی که نظـر تونو جلب کنه و با بقیه سنگهای منطقه تفاوت داشته باشه و یا نوشته و نشانه هایی بر روی سنگ وجود داشته باشه و یا مسائل دیگـر . درخت کهن سـال . چشمه ی آب . تپه خاکی . بعضی از اشخاص فکر می کنند که هر تپه ای نشانه ی بـار است .

علائم و نشانه های گنج و دفینه در مناطق کوهستانی,کارشناسی آثار و علامت های گنج و طلا و زیرخاکی در تونل غار و راهرو کوهستان ها

دیگـر نشانه ها از ایـن قبیل است که در عمق یک الی یک و نیم متری آثار خودشو کم کم نشون بده برای مثال سنگ چین . جسد انسان . سفال و کوزه های شکسته . زغال چوب و با سنگ که در قدیم جهت عایق از عبور آب برای حفاظت از اموال استفاده می کردند . اما وجود زغال چوب یا سنگ از دلایل وجود بـار نیست . چون در قدیم امکان داشته چوپانی و یا فردی در آن محل آتشی روشن کـرده جهت رفاه و رفع نیاز . تاوید زغال چوب در آن محل وقت ی تائید خواهد شد که دیگـر نشانه ها وجود داشته باشد و صرف تنها زغال چوب کافیست نیست . از دیگـر نشانه ها سنگ چین یا وجود سنگ های بزرگ طبیعی و غیر طبیعی در عمق های یک و نیم به بالا است . با رنگ و شکل های متفاوت از قبیل سیاه . سفید و سبز رنگ و یا دیگـر رنگ ها که اکثرا ایـن چند رنگ به وفور مشاهده و یافت خواهد شد و دیگـر نشانه ها آجر و خشت های خام و به صورت مربع و یا مستطیل است که به صورت پله کانی یا منظم و بی دلیل چیده شده باشد که درصد ایـن که ایـن محل مسکونی بوده رو تائید نکند . و دیگـر نشانه ها وجود آهک و یا گل آهک است که اکثرا جهت پایداری و جلوگیری از نشست خاک بدین منظور استفاده می شده .

بعضی عزیزان در مورد انواع نشانه های دفینه و مفهومشون پرسشها ی داشتند که تو ایـن پست … دفینه ای که برای ایـن آثار قرار میدادن الماس و سنگهای قیمتی بود اما سکه در …
آموزش تصویری آثار و علائم دفینه

انواع قبر ها فرصت استثنایی برای جوینگان گنج و دفینه خلاصه ی کتاب چشم طلایی ؛ بولتن جوغن ها ؛ رمز نامه ی گنج ور؛ گنج … نشانه ها عین حفاری.
آثار؛ علائم و نشانه های دفینه تله ها؛ طلسمات؛ رمزگشایی؛ دفینه …

در دفینه یابی مدرن در کنار علائم شناسی بایستی از تجهیزات پیشرفته گنج یابی … هیچ گونه سیگنالی دریافت بکنید ؛ ولی در محدوده کاوش شما نشانه های ویِژه بر روی سطح ….. آثار ؛ علائم و نشانه های دفینه · دفترچه راهنمای فارسی انواع دستگاه های فلزیاب …

کارهای او ملهم از اساطیر باستان؛ نشانه های صور فلکی و مضامین عرفانی می باشند که با تفسیر و …. ۲- اضافه شدن بیش از ۳۵ شیوه محاسبه مثل انواع ابجد؛ ابتث؛ ایقغ و …
مفهوم علائم و نشانه های دفینه ( سنگ سوراخ شده ) | ایران سرزمین …

مفهوم علائم و نشانه های دفینه ( سنگ سوراخ شده ) … که اکثرا عمق چندانی ندارد و به ایـن نوع نشانه؛ اصطلاحا سنگ دوربین یا (دوربین سنگ) می گویند. … انواع متفاوت قبر یا آرامگاه (عکس) · سنگ نگاره هایی که نشانه دفینه نیستند · آموزش …
انواع متفاوت قبر یا آرامگاه (عکس) | ایران سرزمین گنجهای گمشده

آثار؛ علائم و نشانه های دفینه ؛ فلزیاب ؛ تله ها؛ طلسمات؛ رمزگشایی … انواع متفاوت قبر یا آرامگاه (عکس) … سنگ نگاره هایی که نشانه دفینه نیستند.
ایران سرزمین گنجهای گمشده | آثار؛ علائم و نشانه های دفینه …

عکس های و عکس های بعضی از آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه و قبرهای قدیمی بر روی کوه ها تپه ها و صخره ها به همراه کارشناسی تفسیر توضیح و مفهوم جوغان ها (علامت حیوانات انسان و …) مشاوره و کارشناسی باستان شناسی

نشانه انتها در تشخیص مقبره ها ؛ نشانه انتها در تشخیص قبور با ارزش ؛ نشانه انتها در تشخیص چاه ها ؛ نشانه انتها در قلعه ها و تپه ها ؛ نشانه انتها در دفینه ای که به قصد دفینه و پس انداز قرار داده شده ؛ نشانه انتها در …….

آخرین نشانه به محل کاوش شما و همین طور نوع دفینه ای که به دنبال آن می باشید مفرق است .

از مقبره ها شروع می کنیم . نشانه انتها مقابر ؛ بستگی به وقت و دوره تدفین و همین طور ؛ مکانی که شما در آن قرار گرفته اید دارد . به ایـن مفهوم که ؛ در زمینهای صخره ای و کوهستانی غرب و شمال غرب نوع خاصی از مقابر ساخته می شده که به تناسب آن نشانه های انتها ویِژه خود را داشته و در دشت های جنوب و جنوب غربی ؛ نوعی دیگـر ؛ با علایمی دیگـر به چشم میخورد . در شرق کشور به همین ترتیب است .

مقبره ها در دو نوع کلی ساخته می شدند یا داخل کوه و دامنه کوه ؛ یعنی بالاتر از سطح زمین ؛ و یا در زیر سطح زمین ساخته می شدند . از آنجا که طبق اعتقادات ؛ ایـن مقبره ها بایستی ۱۲۰۰۰ سـال ( در تدفین ها به طور کامل توضیح داده می شود ) دوام بیاورد ساختار بسیار مستحکمی دارند بالاخص مقابر نماید ه شده در کوه ها .

مقبره هایی که در بالای سطح زمین است خود دو نوع درب دارند . یا در دل صخره ها دربی همرنگ صخره های مجاور دارند که با ساروجی همرنگ پلمپ شده اند و یا درب ورودی آن در زیر خاک مدفون است .

آن دسته که دربی بر دل صخره دارند بسیار راحت تر از دسته دومی ؛ قابل تشخیص می باشند . ایـن مقابر دارای علایم و نمادهای حیوانی می باشند و علایم آن تا شعاع یک متری ادامه دارد تنها بایستی چشمی کاوشگر داشت تا به نتیجه رسید . جوغن بزرگ و هوا کش از معین ه های قابل تشخیص می باشند . اکثرا با ایـن دسته از مقابر ؛ هیچ مشکلی نخواهید داشت چون در امتداد نگاه نمادهای حیوانی می باشند و چیدمانی معین دارند.

دسته دوم از مقابر روی سطح زمین ؛ آن دسته از مقابرند که یا به علت شسته شدن خاک از ارتفاعات و رسوب بر روی درب مقبره ؛ قابل تشخیص نیستند و یا درب آن به صورت مخفی در زیر خاک قرار دارد . ایـن دسته از مقابر با کمی دقت ؛ قابل رمز گشایی است . ایـن دسته مثل دسته اول ؛ دارای نماد حیوانی می باشند و ایـن علایم تا یک متری آن ادامه دارد دقیقا به مثل دسته اول ؛ دارای هواکش و بعضا جوغن یا اسکنه می باشند تنها درب آن قابل رویت نیست . نکته بنیادی ایـن جاست : شما تا یکـی دو متری درب با استفاده از علایم ابتدایی آمده اید حال نمی دانید کجا درب ورودی است و از آنجا که درب ایـن مقابر ؛ بسیار با ارزش است ( چون از طریق سقف و یا کناره ها ؛ قابل نفوذ نیستند ) کاوش شما متوقف می شود .

نشانه های درب آن چیست ؟ نشست بی دلیل زمین در شعاع یک یا دو متری ؛ بر آمدگی بی دلی در شعاع دو متری ؛ خاک دستی و روشن تر از محل ؛ سنگی قابل جابجایی که نیمی از آن داخل زمین است ؛ سنگ های کبود رنگ که با سنگ های منطقه همخوانی ندارد ؛ بوته هایی که در جهت جریـان باد به طور کلی خم شده و ریشه سستی دارند ؛ بوته های روشن تر از بقیه محل ها و تردد موشهای سفید بزرگ و خاکستری روشن بزرگ و  ….. ایـن ها همه نشانه های عمومی درب می باشند ولی از همه مهمتر ….

در باستان ؛ رسمی وجود داشته که بسیار پر قدرت جریـان داشته و اجرا میشده که برای جویندگان راه گشاست .

برای همه مقابر ؛ اصرار میکنم همه مقابر ؛ مکانی می ساختند یا مکانی انتخاب می کردند که بتوانند مراسم مذهبی را اجرا کنند . در ایـن مراسم ها فضایی برای آتش روشن کردن به جهت نور ( مثل جوغنهای افقی ) و فضایی برای تجمع و دعا کردن بایستی باشد . یک نکته که کمتر به آن پرداخته خواهد شد ایـن است که ایرانیان ایـن مراسم را در بودن نمادها و در جلوی رویت نمادهای مقدس انجام می دادند . یعنی چنانچه یک مقبره ای که درب آن باز شده باشد را بیابید و در جلوی ورودی به طوری که کمر شما به سمت داخل مقبره باشد مدقت خواهید شد که همه عناصر موجود در اطراف ؛ به گونه ای چیده شده اند که انگار در حال نگاهبانی و یا رویت درب ورود می باشند . نمادها در حال حفاظت یا رویت مقبره می باشند . همـان جا یعنی جلوی درب ورودی مکانی بوده که فرد مذهبی آن زمان ؛ قرار میگرفته و مشغول دعا خواندن و تحویل دادن روح فرد متوفی به خدایان میشده است . پس به راحتی میتوان از ایـن ترفند استفاده کرد تا درب ورودی را یافت . فرض بکنید شما از مقبره بیرون آمدید برترین منظـر ه برای شما کجاست و یا برترین نقطه برای حفاظت دادن نمادها و رویت نمادها ؛ کجاست چون همه نمادها و عناصر موجود به سمت درب ورود نشانه رفته اند حتی چیدمان سنگها و تراش میل کردن سنگها بی دلیل صورت نگرفته است . برای درب ورودی فاصله ای کمتر از ۵ متر با خود مقبره در نظـر بگیرید . مقابر عمدتا تونلهای زیاد ندارند . تونلهای زیاد ؛ مختص دفینه زاغه و یا غار هاست که اکثرا در جلوی درب آنها نگهبان و یا خود سازندگان غار دفن شده اند.

نشانه صندلی:

 نشان سنگ صندلی یک از آثارهایی هست ک تو کشور ایران به وفور پیدا میشه و بیشتر مواقع

دفینه ای که برای ایـن آثار قرار میدادن الماس و سنگهای قیمتی بود اما سکه در ابعاد خمره 

کوچک قرار میدن و …. ولی بیشتر موردهای اولی رو  میذاشتن و اکثرا سنگ صندلی را

در بلندی قرار میدادن .

شیوه دفن دفینه در ایـن آثار به ایـن صورت است که وقت ی شما روی صندلی مینشینید و جایی

رو که شما در جلوی پای خود  در مسیری حدود ۲ الی سه متر جلوتر از پای خود و یا حتی به

صورت یک بر آمدگی و یا سنگ معین میکردند و بازم چنانچه در صورتی که جلوی شما  صخره

وجود داشت بایستی داخل صخره به دقت نگاه بکنید و سوراخی رو در جلوی دید مستقیم خود به

صورت پلمپ شده بیابید که دفینه رو در داخل آن جای میدادن و معولا عمق بـار در ایـن آثار به ۲

متر بیشتر تجاوز نمیکنه .

علامت کبوتر:

 سنگ کبوتر اکثرا روی صخره ها حکاکی می شود . و اشاره به سمت نوک و یا دقیقا زیر خود را دارد اما روی زمین . و نشان دفینه کوچک است در میزان یک دیگ ۳۰ کیلیویی . متراژ آن به ۲ متر بیشتر تجاوز نمی نماید .

نشانه قلب:

 قلب شکلی است که از قدیم های بسیار دور به امروز رسیده است . در هر جامعه ای نشان محبت و احترام است . در مسیحیت روی سنگ قبرها مشاهده می شود . از نظـر بعضی تعابیر دفینه یابی به مفهوم طلا است . و در اشکال مفرق مفهوم تله را میدهد. اما مفهوم و مفهوم ایـن تصویر به ایـن صورت است که: یک قدم در سمت راست و اما کمی پایین تر ورودی یک قبر با ارزش است . مد نظر داشته باشید به احتما ل زیاد تله دارد. در بیشتر دوره های تاریخی از علامت قلب استفاده شده است . در یکـی از نمونه های کشف شده در پارت ورودی یک قبر به همراه ۳ عدد سکه طلا (ساسانی) وجود داشته است.

علامت روباه:

 حیوانی مکار و پر فریب با چشمانی نیمه درشت که پوزه(دهان) آن جلب دقت می نماید .

روباه بیشتر بانماد هایدیگـر به کار برده می شود از جمله شیر -ببر-انسان و

روباه نظـر شما را به خود جلب می نماید وبه شما میگوید از مسیر من بیایید که در واقع میخواهد شما را فریب دهد .

به هیچ عنوان در مسیر روباه دنبال بـار نگردید.بـار در مسیر مخالف روباه است

نشانه ردپای برهنه یا علامت پا:

چنانچه رد پای راست باشد به سمت انگشتان پا و متمایل به سمت راست بایستی ارزیابی شود.

چنانچه رد پای چپ باشد به سمت انگشتان پا و متمایل به سمت چپ بایستی ارزیابی شود .

چنانچه رد پای چپ و راست درکنار باشد در جهت پاها بایستی نگاه کرد. (در جهت پاها مکانی که با بقیه پارت ها مفرق است بایستی ارزیابی شود.)

گفته می شود که چنانچه یک پا باشد گنج نزدیکتر و چنانچه دو پا باشد گنج دورتر است ؛ همین طور چنانچه تنها پای چپ باشد دفینه نزدیکتر و برای پای راست کمی دورتر خواهد بود.

اکثرا برای پای چپ ۳ الی ۷ و برای پای راست ۱۰ قدم به جهت انگشت ها محاسبه می گردد.

جایی که ردپا وجود دارد؛   احتما ل ایـن که بتوانید دفینه ای را پیدا بکنید ؛ بسیار  زیاد است.

همچنین چنانچه نزدیک انگشتان به حد نخود یک حفره وجود داشته باشد و یا یک یکـی از انگشتان پا وجود نداشته باشد یا علامتی داشته باشد؛ در ایـن صورت ۴۰ الی ۷۰ قدم و در مسائل ی می توان ۱۱۱ قدم به سمت جلو برویم و یقینا یک گنجینه وجود دارد مگر آنکه در قدیم دور یا نزدیک به تاراج رفته باشد.

شایان ذکر است؛ پیدا کردن رد پا در داخل اتاقک یا راهرو و غار و زیر زمین؛ بصورت بالا محاسبه نمی گردد و بسته به محل و طرز قرار گرفتن و علائم موجود در کنار یا داخل آن؛ تعبیر و تفسیر ویژه به خود دارد.

و انتها ایـن که چنانچه در داخل کف پا علامت ضربدر یا بعلاوه و یا حتی یک نقطه یا سوراخ وجود داشت ؛ هدف در زیر آن است. 

نشانه مربع:

نقوش مربع: مربعی یکـی از اشکال هندسی است که بیش از هر شکل دیگـر به عنوان جهان ی ترین صورت در زبان نمادها به کارگرفته شده است . بر طبق نظـر فیثاغورث مربع نمایـن ده وحدت گونه ها و نشان دهنده مساوی یک چیز با خودش به نحوی نامتناهی است و نتیجتاً می تواند نمادی از عدالت قانون تلقی شود که همه را به یک چشم می نگرد. از نظـر افلاطون مربع نمایـن ده هماهنگی است که عالیترین فضلیت به شمار می آید؛ شناختی کامل که فرد می تواند از طریق آن به حقیقت مطلق دست یابد. ایـن شکل پر از رمز و راز است و ثبات گراست . همراه با مستطیل که خود زایـن ده آن است معماران؛ و هنرمندان زیادی از همه جهان را در طول تاریخ الهام بخشیده و آنان را به ابداع سطوح و ساختمان های سه بعدی واداشته است . مربع همراه با دایره؛ مثلث متساوی الاضلاع و صلیب نشأت گرفته از خود مربع یکـی از بنیادی ترین شکل های نمادین به شمار می رود. مربع شکلی ایستا و ثبات گراست که اضلاع و زوایای مساوی ش احساسی از سکون؛ استحکام؛ حصار؛ منزل؛ کمال و استقرار بر می انگیزند. با ایـن همه وقتی ک یکـی از اضلاع یا زوایای ایـن شکل خمش پیدا می نماید ؛ به نحوی شگفت انگیز شکلی دیگـر حاصل خواهد کرد. واقعیت تنها به کمک مربع قابل بیان است.

نشانه عقاب:

 گر چندین جوغن بر روی یک سنگ یا صخره متحرک دیدید . مثل سنگی در زمین کشاورزی یا بیابان که قابل حرکت باشد نشانه چندین قبر است که در همـان حوالی موجود است قبرها را مثل شکل بالا پیدا می بکنید و بعد از پیدا کردن اولین قبر بقیه قبرها رو به عقب می باشند برای پیدا کردن فاصله بین قبرها بایستی فاصله بین جوغن ها را حد گیری کـرده و هر یک سانتیمتر را یک متر محاسبه بکنید .چنانچه یک جوغن روی یک صخره دیدید که یک خط به آن جوغن وصل بود نشانه قبر یک فرد بلند بار است . فاصله بین نشانه تا قبر را مثل شکل بالا محاسبه می کنیم.

علامت کوزه:

 چنانچه شکل یک کوزه را به ایـن طریق دیدید که روی سنگ حکاکی شده طول کوزه را حد بگیرید و برای هر سانتیمتر یک متر رو به دهانه کوزه بروید هدف در زیر زمین است.

علامت سنگ آسیاب:

 زیر سنگ را ارزیابی بکنید تا ۲ متری زیرش را نگاه بکنید . اما بهتر است سوراخ وسط سنگ آسیاب را حد گیری بکنید هر سانتیمتر را همچنین میتوانید یک متر حساب بکنید . سنگ آسیاب نماد گنج است چنانچه زیر خاک باشد آخرین علامت است . چنانچه سنگ آسیاب در سطح زمین باشد نماد گنج نیست.

 علامت خرچنگ و یا عقرب

از اشکال خرچنگ در اکثر تمدن ها و در مقاصد متفاوت استفاده شده است . و در همه آنها یک وجه مشترک وجود داره و اون وجه مشترک خبر دادن از مفاهیمی چون «تهدید » و «دقت بکنید » است .

میگویند محل هایی که از سمبل خرچنگ و یا عقرب در اونجا استفاده شده محل هایی می باشند که در تمدن های قدیم نوعی طلسم و جادو بر روی اونها وجود داشته است . ( اما بنده به شخصه به طلسم اعتقاد ندارم. از نظـر من در امر دفینه یابی تنها تله وجود داره )

وجود آب در اطراف محل؛ مطابق با طبیعت ایـن حیوان است . در مورد خرچنگ یه مطلب قطعی وجود داره و آن مطلب ایـن ه که در نزدیکـی (بسیار نزدیک) تهدید ی وجود دارد. ایـن محل ها مناطقی مسطح نیستند. به همین دلیل در وقت ارزیابی و جستجوی محل می بایست بسیار با دقت عمل کرد.

مطابق تحقیقات و اطلاعات به دست آمده؛ اموال پنهان شده ای که از سمبل خرچنگ برای علامت گذاری آنها استفاده شده؛ ممکنه در محل آسیاب ها مخفی شده باشه. چنانچه در تصویر؛ خرچنگ بزرگ بود و بر روی آن صلیب وجود داشت ؛ منظور آن خود خرچنگه. ممکنه جایی که تصویر بر روی آن قرار داره یک دریچه باشد.

‍ نشانه مثلث

اشاره به مومیایی دارد و آرامگاه یا داخل صخره یا زیرصخره است .

برای مثلث بایستی در راس مثلث حرکت شود و اشاره به جاهای مرتفع و بالای کوه می دهد و ایـن که مثلث از اشارات توجیهی است و شما را به اشاره بعدی و تکمیلی راهنمایی می نماید و چنانچه کنار مثلث جوغن و یا شیار یا علامت دیگـر ی بود؛ همین مثلث اشاره تکمیلی است و علامت مثلث در سقف اتاق باشد؛ قبر همـان داخل اتاق است .

نشانه و علائم با ارزش گنج و دفینه (۲۰ علامت دفینه )

سنگ کاسه : اکثرا در قدیم هر کجا که قبرستانی بود سنگی صاف در آن محل گذاشته میشد که از جنس سنگ رودخانه ای بود . ایـن سنگ بزرگ و پهن بود و به آن سنگ مرده شور می گفتند در آن وقت جسد مرده ها را بر روی همـان سنگ شستشو می دادند . در اکثر دهکده ها در قدیم ارباب یا خانی بود که بعد از مرگ در همـان قبرستان در پارت ی بالاتر از قبرهای دیگـر دفن می شد و قبر او را به صورت تلی کوچک می ساختند ولی طوری درست میکردند که زیاد معین نباشد و برای او از نماد کاسه روی سنگ مرده شور حکاکی می کردند و بخشی از اموال آن فرد را در کنار جسد او به همراه دو کوزه آب و غذا دفن می کردند اما چنانچه فرد به همراه خانواده فوت می شد به صورت دسته جمعی در کنار دفن می شدند و به نماد سنگ کاسه می افزودند و به ازای هر یک نفر یک سنگ کاسه وجود داشت و فاصله سنگ مردشور تا قبر آن فرد از ۷ متر تجاوز نمیکرد اموال او را در متراژ ۲ متری , ۶۰ سانتی متر زیر جسد یا ۶۰ سانت سانت زیر پا در زیر سنگی مدفون میکردند . چون در آن وقت دزدان و غارتگران زیاد بودن و قبر ها میشکافتند و به آن دست برد می زدند برای گمراه کردن آنها بخشی از اشیاء را در کنار خود جسد میگذاشتند تا شخصی که قبر را میشکافت فکر نماید که کل بـار همین است و به همـان بسنده نماید . بعضی از سنگ کاسه ها می باشند که در کنارشان کاسه های بسیار ریزی به صورت نقطه حکاکی شده است که منظور از ایـن نقطه ها در کنار کاسه فاصله قبر تا کاسه را نشان میدهد و چیزی شبیح به کروکی منطقه ای است که قبر در آن قرار دارد . گودی هر نقطه نشانگر عمق بـار است , هر یک سانتیمتر  یک گز یا یک متر به سمت پایین است .

کارشناسی باستان شناسی : مفهوم و مفهوم آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه

۱-آثار نعل اسب: هر کجا که ایـن آثار وجود دارد نشان تل خاکی است . که بستگی به کمانگی نعل اسب دارد .هر چه کمانگی بیشتر باشد . عمق بـار بیشتر است و اکثرا نعل اسب همراه با چند آثار دیگـر است که همه یک منظور را می رسانند. و جهت را نشان میدهند و چنانچه تعداد نعل ها بیشتر باشد , فاصله کار بیشتر خواهد شد . جایی که از نعل استفاده خواهد شد . اکثرا تله ندارد ولی متراژ بـار بنیادی بین ۶ تا ۸ متر است و سر بـار آن در  ۲ الی ۳٫۵ متری قرار دارد که سربـار اکثرا خمره ای کوچک است و نشان بـار بنیادی در وسط تل است . در بیشتر مواقع سربـار زیر خود سنگی قرار دارد که نعل روی آن حکاکی شده است ولی ممکن است بعضی وقتها اوقات ایـن گونه نباشد و بایستی سنگی به صورت ایستاده در کنار همـان سنگ باشه نعل بر روی آن حکاکی شده است . وقت ی غروب آفتاب به ایـن سنگ ایستاده برخورد می نماید بایستی جایی را که سایه سنگ به روی زمین تیغه می نماید را حفر کرد .

۲-سنگ کاسه : اکثرا در قدیم هر کجا که قبرستانی بود سنگی صاف در آن محل گذاشته میشد که از جنس سنگ رودخانه ای بود . ایـن سنگ بزرگ و پهن بود و به آن سنگ مرده شور می گفتند در آن وقت جسد مرده ها را بر روی همـان سنگ شستشو می دادند . در اکثر دهکده ها در قدیم ارباب یا خانی بود که بعد از مرگ در همـان قبرستان در پارت ی بالاتر از قبرهای دیگـر دفن می شد و قبر او را به صورت تلی کوچک می ساختند ولی طوری درست میکردند که زیاد معین نباشد و برای او از نماد کاسه روی سنگ مرده شور حکاکی می کردند و بخشی از اموال آن فرد را در کنار جسد او به همراه دو کوزه آب و غذا دفن می کردند اما چنانچه فرد به همراه خانواده فوت می شد به صورت دسته جمعی در کنار دفن می شدند و به نماد سنگ کاسه می افزودند و به ازای هر یک نفر یک سنگ کاسه وجود داشت و فاصله سنگ مردشور تا قبر آن فرد از ۷ متر تجاوز نمیکرد اموال او را در متراژ ۲ متری , ۶۰ سانتی متر زیر جسد یا ۶۰ سانت سانت زیر پا در زیر سنگی مدفون میکردند . چون در آن وقت دزدان و غارتگران زیاد بودن و قبر ها میشکافتند و به آن دست برد می زدند برای گمراه کردن آنها بخشی از اشیاء را در کنار خود جسد میگذاشتند تا شخصی که قبر را میشکافت فکر نماید که کل بـار همین است و به همـان بسنده نماید . بعضی از سنگ کاسه ها می باشند که در کنارشان کاسه های بسیار ریزی به صورت نقطه حکاکی شده است که منظور از ایـن نقطه ها در کنار کاسه فاصله قبر تا کاسه را نشان میدهد و چیزی شبیح به کروکی منطقه ای است که قبر در آن قرار دارد . گودی هر نقطه نشانگر عمق بـار است , هر یک سانتیمتر  یک گز یا یک متر به سمت پایین است .
۳- آثار سنگ پهن و تختی : که کنار آن چشمه و در روبروی آن سنگی دیگـر قرار دارد که با رنگ سیاه معین شده است و اکثرا آب چشمه از آنجا بیرون میزنه و در چند متر آن طرف تر دوبـار ه به زمین فرو میرود . ایـن نوع آثار اکثرا نماد خاصی ندارند که بتوان آنها را تشخیص داد و در ورژن ها قید خواهد شد . بـار ایـن نوع آثارها در زیر سنگ پهن در متراژ یک متری قرار دارد که دقیقا سنگ سیاه روبروی آن قرار میگیرد . دفینه موجود در ایـن سنگها طلای ناب است .

۴- آثار قلعه ها : چاه – حوض – تل
بـار ی که اکثرا در قلعه ها وجود دارد در چند پارت است که ۱- چاه : در قدیم یک سری از ایـن بـار ها را در چاه پنهان میکردند به ایـن شیوه که در زیر چاه مسیری را حفر میکردند و بعد از آن فضایی را در زیر زمین به صورت اتاقک درست می کردند که در مسیر راه تله میکانیکـی کار می گذاشتند , دفینه را در اتاق جاسازی میکردند و در اتاقک را با سنگی گرد مهرو موم میکردند و درب راه ورودی را که کف چاه می شد را با ساروج مسدود میکردند و برای علامت گذاری زنجیری را داخل چاه آویزان میکردند .
حوض : اکثرا در قلعه ها حوضی را درست میکردند که از جنس ساروج بود و برای ایـن که کسی به آن شک نکند در داخل آن آب ریخته و ماهی پرورش می دادند . عمق موجود در ایـن حوض ها بین ۳ الی ۴ متر است . بـار موجود در زیر ایـن حوض ها اکثرا مجسمه تندیس حیوانات است که از طلا و نقره ساخته شده است .
تل هل : ایـن تل ها اکثرا در بیرون از قلعه در شیبی به سمت دره قرار دارند متراژ کار در ایـن تل ها زیاد است و عمق موجود در زیر ایـن تل ها حتی به ۳۰ متر می رسد اما چنانچه بخواهید از خود تل شروع به کار بکنید . ولی در اصل مسیر بنیادی دسترسی به دفینه در شیب و دو پله بالاتر از رودخانه ای است که در شیب قرار دارد و با سنگ بزرگی در آن مسدود گشته است . در مسیر مسدود شده اکثرا دو تله وجود دارد.

۵-آثار عقاب: عقاب به چند گونه است چنانچه سنگ عقابی را پیدا کردید که در حال پرواز است و مزه ه ای را در چنگال دارد در ایـن مورد دفینه در زیر خود همـان عقاب است . ولی چنانچه عقاب به صورت سنگی ثابت در یک جا نشسته و به روبرو خیره شده است بایستی در روبروی آن به دنبال غاری مهر و موم شده باشید که دفینه موجود در غار اکثرا به صورت تلی در وسط غار است و در زیر ایـن تل چاهی مسدود شده وجود دارد.  کف چاه با ساروج مهر و موم شده است و دفینه در زیر چاه قرار دارد. اکثرا در خود چاه نمادی به صورت انسان حکاکی میکنند که راه دسترسی به دفینه را نشان می دهد و در مواقعی وقت ی وارد غار میشوید در روبروی همـان   و در دیواره به صورت مهر و موم شده قرار دارد و دفینه در پشت دیوار قرار دارد.

۶-آثار مار: سنگ نگاره های مار اکثرا بر روی سنگهای تخت حکاکی میشوند. در قدیم مار نشان قدرت و مقام بود ولی کم کم به علت تهدید ناک بودن ایـن حیوان به نمادی تهدید ناک تبدیل گردید. جایی که نشان مار در آن قرار دارد همـان نشان تهدید و خود مار مسیر را نشان میدهد. نماد مار بیشتر در وقت اسلامی استفاده میشد و نشان تلسم بود. جایی که سنگ نگاره مار وجود دارد بایستی مسیر انحنای شکم او را دنبال کرد تا به جایی مثل یک تورفتگی یا سنگی مفرق رسید که مسیر بنیادی در همـان جا است . نماد مار به معنای همـان دالان است . دالانی که بسیار پرتهدید است و به صورت تله یا تلسم معین شده است . چنانچه داخل دالان شدید و مار را دید ید و با چوب به آن ضربه زدید و چوب از آن گذشت تلسم است ولی چنانچه مار زخمی شد تلسم ناست . در قدیم به ایـن موضوع پی بردند که دفینه موجود بعد از گذشت وقت از خود گرما تولید می نماید . برای همین چند جفت از مارها را داخل ایـن دالان ها می گذاشتند تا در همـان جا تکثیر شوند و کسی نتواند به آن جا نفوذ نماید و چون مار به گرما علاقه دارد در همـان جا به راحتی تکثیر میشد و بعد از گذشت سـال ها باز در آنجا پر از مار بود. اما ایـن مارها چنانچه تلسم نبودند تله به حساب می آمدند و چنانچه ایـن مارها  از بین روند به راحتی به دفینه خواهید رسید. ولی بایستی دانست که بایستی کوشش شود هیچ وقت در داخل دالانهایی که دفینه در آن پنهان است آتش روشن نکنید چون در ایـن مدت طلا از خود گازی تولید می نماید که وقت ی آتش بگیرد سبب انفجار خواهد شد. بعد از کشتن تمام مارها وقت ی به ته دالان رسیدید به بن بست بر خواهید خورد که در پشت ایـن دیواره اتاقی قرار دارد. ایـن اتاق مهر و موم است . بـار ی که از نماد مار برای آن استفاده می شود اکثرا جسد پادشاه یا یکـی از سردارهای جنگی با تمام اموالش است .
۷-آثار صورت:هر جا که چهره نیمرخ یا تمام رخ دید ید بایستی نگاه چهره را دنبال کـرده و دنبال آثار دوم باشید که اکثرا نماد آثار دوم یا کاسه است یا به صورت بت حیوانات است .   خود آثار دوم محل دیگـر ی را نشان میدهد. اما بستگی به نگاه صورت دارد که آیا هر دو چشم آن باز یا بسته است . چنانچه نگاه صورت با یک چشم باشد و نشان دوم سنگ کاسه باشد بایستی دره ای در آنجا وجود داشته باشد که در آن سمت دره بایستی تلی وجود داشته باشد و دفینه در مرکز تل در متراژ شش متری خواهد بود. ولی چنانچه نگاه صورت به سمت آثار دوم باشد و آثار دوم به صورت بت حیوانی باشد بایستی مسیر چشمان حیوان را دنبال کـرده و در آن سوی دره یا در روبروی آن دنبال دهانه غار بگردید که دفینه داخل آن غار مدفون است . اما بستگی به بت حیوانی دارد که از چه حیوانی استفاده شده و هر حیوان نماد تله یا تلسم ویِژه خود است .

اکثرا بـار ی را که در ایـن مکانها مدفون میکردند در نقطه ای از غار است که دقیقا سقف آن پارت گنبدی شکل است که در متراژ ۸ الی ۱۲ متری است .   در بعضی از ایـن گونه غارها دفینه سربـار ی در گنبد همـان جا به صورت مهر و موم شده قرار دارد. در اکثر مکانها نشان صورت حاوی آثارهای زیادتری است که در ایـن مسائل به خاطر بزرگ بودن و سایز زیاد دفینه از آثار زیادتری استفاده میکردند تا به راحتی قابل تشخیص نباشند و ایـن آثار اکثرا به صورت معما می باشند و حتی ممکن است مجبور به پیدا کردن محل دفینه از طریق محاسبات ریاضی شد.

۸-آثار شترسنگ: به چند دسته تقسیم میشوند شتر ایستاده , شتر نشسته , شتر آبستن , شتر حکاکی شده , شتر کاروان با ساربان .
شتر ایستاده : به ایـن مفهوم است که بایستی در پشت محل ایستادن شتر سنگی تخت وجود داشته باشد و هر کجا که نگاه شتر به آن سمت باشد در جلوی آن بایستی به صورت کله قند باشد که نوک آن بایستی حفاری شود در یک الی دو متر اول جسد انسان نمایان خواهد شد . در عمق هفت متری دفینه نمایان خواهد شد . زیاد یا کم بودن دفینه به کوهان شتر بستگی دارد چنانچه تک کوهان باشد بـار کمتر , چنانچه دو کوهان باشد دفینه ای بیشتر دارد که اکثرا بـار شتر سنگ ها از یک دیگ الی هفت دیگ است و ممکن است تعدادی مجسمه موجود باشد و ابعاد آن اکثرا ۲۰ الی ۵۰ سانتی است .

ﺁبشارها
در قدیم ﺁبشارها محلی دنج برای مدفون کردن دفینه ها بودند و کمتر کسی به مکان ﺁن شک میکرد. مدفون کردن دفینه در این ﺁبشارها به این گونه بود که اول مسیر ﺁب را تغییر میدادند و جایی را که ﺁبشار در ﺁن نشست میکرد کاملا خشک می کردند و حفره ای زیر پارت نشست ﺁبشار حفر میکردند و ته حفره را کاملا با ساروج لایه پوشانی میکردند. پس دفینه را در ﺁنجا قرار میدادند و باز روی ﺁن را ساروج ریخته و مهر و موم میکردند و برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل ساروج لایه ای را به پهنای ۷ سانتی متر از زغال داخل ﺁن میریختند و یک لایه خاکستر از سوزاندن همـان زغال در بالای ﺁن می ریختند و لایه ملات ﺁخر ساروج را با زغال آمیخته کرده و روی خاکستر ریخته و ﺁنجا را مهر و موم می کردند. دوبـار ه مسیر ﺁب را باز کرده و ﺁبشار مثل سابق در کف حوض دست تهیه نشست کرده و بدین صورت باز طبیعی و دست نخورده به نظـر میرسید. با این شیوه هر شخصی که از ﺁنجا میگذشت مدقت این ﺁثار نمیشد و به راحتی از کنار ﺁن عبور میکرد.  اما تهیه این مکانها بیش از یک هفته وقت میبرد تا ساروج ساخته شده و به طور کامل خشک شود و ﺁب در ﺁن نفوذ نکند  دقیقا این بنا را طوری طراحی میکردند که شبیه به حوض طبیعی به نظـر برسد و به مرور وقت ﺁبی که از بالای ﺁبشار به سمت پایین روی حوض سرازیر میشد همراه خود سنگریزه و گل شسته شده را می ﺁورد به طوری که حوض زیر این سنگریزه و گلها کاملا مخفی میشد.
۱۶-ﺁثار شمع سوز:  شمع سوز ها مکان مقدسی در دوره اسلامی بود. بعد از ورود ادرود به ایران جنگهای داخلی سر گرفت و مناطقی هنوز ادرود را نپذیرفته بودند و همین مسئله سبب جنگ بین مسلمانان و اشخاص بومی شده بود به مرور وقت با پذیرفتن ادرود مکان دفن سرداران ادرود که اکثرا از اقوام پیامبر بودند به امامزاده و شمع سوز تبدیل شد و مردم برای نذر و نیاز به این مکانها میرفتند و بر سر مزارشان شمع روشن میکردند و مقادیری که نلذر داشتند در ﺁن پارت مدفون میکردند و بر روی شمع سوز ها دخیل میبستند و وقتی از نذر خود جواب میگرفتند اموال و سکه های بیشتری در ﺁنجا مدفون میکردند . اکثرا محل دفن این نذورات یک و نیم قدم از شمع سوز به سمت قبله بود و دفینه را در متراژ  ۲ متری قرار می دادند.

۱۷-ﺁثار تیر یا مرد کماندار= چنانچه در جایی سنگ نگاره مرد کماندار را مشاهده کردید به این معنی است که باید به حد پرتاب تیر (فاصله حدود ۱۰۰ متر) به سمت جلو بروید و درﺁن پارت باید
دنبال نشان دوم باشید. اکثرا ﺁثار دوم را به صورت تل یا تخته سنگی نمایان میسازند و ﺁثار دوم اکثرا نشاندهنده عمق محل دفینه است .
۱۸- سنگ گاو : اکثرا سنگ گاو در کنار چشمه ها به صورت یک پهلو دیده می شود که ایـن نماد نشان سفید مسکن است و در پستان گاو چند الماس را جاساز میکردند و در زیر پشت پستان که به دم وصل می شود سوراخ ریزی دارد که با ضربه به آن به راحتی باز می شود و میتوانید دست خود را در داخل آن فروبرده و الماس هارا از داخل پستان تخلیه بکنید و ایـن انتها کار نیست و در پشت گاو باز یک سنگ که اکثرا با نماد ماه معین شده است که پشت ماه باز سنگ دیگـر ی بایستی باشد که سه سوراخ در روی آن قرار دارد که هر سوراخ محل سفید مسکن هارو نشان میدهد
سنگ عروس : ایـن سنگ در اصل نماد مجسمه نیم تنه زن و یا عروس به آن گفته می شود است . ایـن آثار به ایـن صورته که در دو طرف آن که سینه های آن است به صورت کاسه  تو رفته حکاکی شده و روبروی آن بایستی درخت کهنسـال ی باشد و نماد سینه زن یعنی دفینه و چنانچه سینه موجود باشد دو عدد گوهر یا الماس در سینه جاساز است ولی چنانچه سینه نباشد و جای آن خالی باشد و درخت کهنسـال در روبروی آن باشد دفینه در ۱٫۵ قدم بعد از درخت به سمت خود سنگ است که به متراژ ۸۰ سانت نمیرسد است .

Sep 19, 2016 – انواع علامت ها و نشانه های گنج و دفینه در کوه و کوهستان وجود دارد . …. و قبرهای قدیمی بر روی کوه ها تپه ها و صخره ها به همراه کارشناسی تفسیر توضیح و …

علائم و آثار و نشانه های گنج و دفینه | دانلود کتاب گنج و دفینه یابی …

antique-book-treasure.ir/…/علائم-و-آثار-و-نشانه-های-گنج-و-دفینه/

تفسیر و کارشناسی کامل و جامع نماد و علامت جوغن مثلث در دفینه یابی آیا در … برای استفاده درست و صحیح از انواع دستگاه های فلزیاب و گنج یاب و طلایاب …. گنج و دفینه یابی در پل های قدیمی – در دوران باستان طلا و سکه را در کجای پل مخفی میکردند؟

انواع علامت ها و نشانه ها در دفینه – هرچی فکرشو کنی

hamechi88.blogsky.com/1393/…/انواع-علامت-ها-و-نشانه-ها-در-دفینه

بعضی عزیزان در مورد انواع نشانه های دفینه و مفهومشون سوالاتی داشتند که تو این پست … اما معنی و مفهوم این تصویر به این صورت است که: یک قدم در سمت راست و البته …

Jan 17, 2016 – معنی و مفهوم و توضیح و تفسیر برخی از علامتها و نشانه های معروف در گنج …. در جهت نگاه عقاب یک دشت مسطح یا بقایای شهری قدیمی وجود ندارد، حتما …

معنی و مفهوم آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه,کارشناسی باستان شناسی …

treasure-book.ir › تله های مکانیکی در گنج یابی و دفینه یابی

Jan 24, 2016 – تصاویر و عکسهای انواع جوغن ها علامت ها و نمادها و نشانه های گنج و دفینه + …. آب که در آن هم اشیاء قدیمی مربوط به عصر حجر و هم اشیاء قیمتی مربوط به دوره …

Feb 6, 2017 – پیدا کردن گنج و دفینه و زیر خاکی های عتیقه از آرزوهای هر کسی است و البته … ۱۲- نشانه های حیوانات (بررسی و تفسیر نشانه ها و علائم حیوانات … شما با انواع نمادها و نشانه ها، سمبل ها، جوغن ها و رمز و رازهای نقشه ها و علامت ها آشنا می شوید

علائم و نشانه های محل دفینه و گنج,نشانه های اثبات وجود گنج و وجود طلا,باستان … و نشانه های طبیعی و غیر طبیعی دستی,نمادهای گنج و دفینه,انواع علائم و نشانه هایقدیمی جهت عایق از عبور آب برای محافظت از اموال,نشانه های سنگ چین وجود سنگ های …. و سرفصل های متنوع در تفسیر، شناسایی و آثارشناسی و کشف رموز گنج و دفینه هاست.

معنی و مفهوم آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه,کارشناسی باستان شناسی … کاربلد گنج و فینه یابی,معنی و مفهوم علائم و نشانه ها,تفسیر و توضیح نمادها و نشانه های …. در غارها از چند نوع تله استفاده می شود یکی از انواع تله ها که در غارها استفاده می شود …. کتاب گنج باستان اثری ارزشمند زیرخاکی با تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد …

Searches related to تفسیر نشانه های زیرخاکی ، انواع نشانه های زیرخاکی

 در این پست از سایت خودمونی شما عزیزان را با تفسیر نشانه های زیرخاکی و انواع نشانه های زیرخاکی بیشتر آشنا کردیم و یک کلیپ وتعدادی عکس برای شما عزیزان به نمایش گذاشتیم امیدوواریم که از پست ما خوشتان اومده باشه .
تفسیر نشانه های زیرخاکی ، انواع نشانه های زیرخاکی
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

قالب وردپرس
x

این مطالب را نیز ببینید!

زیر خاکی چیست ؟ ، معنی و مفهوم زیر خاکی

زیر خاکی چیست ؟ ، معنی و مفهوم زیر خاکیReviewed by Yoosefi on Mar 7Rating: 5.0زیر خاکی چیست ؟ و ...